Vanaf het schooljaar 2018-2019 gaan we door het leven als KiVa- school. Kiva is het Finse woordje voor ‘fijn’ en het is ook de naam van het eerste wetenschappelijk onderbouwde antipestprogramma. Drie leerkrachten volgden een intensieve opleiding. Deze opleiding koppelden ze terug aan het hele schoolteam: leerkrachten, bijzondere leermeesters, poetspersoneel, externe hulpverleners,…Dit allemaal om de leerlingen een extra leuke schooltijd te bezorgen. We willen dat de school een plaats is waar pesten zo weinig mogelijk kans krijgt. Er wordt gewerkt aan het smeden van een hechte klasgroep om zo tot fijne momenten van samenspel, samenwerking en goede leerprestaties te komen. KiVa sluit perfect aan bij onze schoolvisie waarbij we elk kind willen laten stralen en het welbevinden bij ons met stip op nummer 1 staat. Tevens is het een primeur voor onze gemeente, want wij zijn de eerste school in groot Rotselaar die hiermee van start gaat en daar zijn we fier op!

Visie KiVa

Klik hier om naar de website van KiVaschool te gaan.

Klik hier voor het voorstellingsfilmpje over KiVa voor ouders.

Jaarthema (2022-2023): OnvoorSPELbaar.

We starten het nieuwe schooljaar met een nieuw jaarthema. “onvoorSPELbaar” Er gaan heel veel verschillende vormen van spelletjes en spelen aan bod komen. Zoals bijvoorbeeld spelen van vroeger, kaartspelletjes, spelen van andere landen, plein- en kringspelen, … Dit jaar staat er van alles op het spel!

Waarom kiezen we nu bewust voor dit jaarthema? Omdat spelen, spelvreugde en plezier ook heel centraal staan bij KiVa. We kennen allemaal de ‘gouden weken’ en de ‘zilveren weken’, wij maken er nu een jaar vol spelplezier van om aan je groepsdynamiek te bouwen. We maken er een GOUDEN jaar van!

Tijdens het hele schooljaar komt er elke maand een andere spelvorm aan bod. Het is de bedoeling dat er in de klassen dan ook rond deze spelvorm gewerkt en gespeeld wordt.

Kiko en Flo lanceren elke maand een nieuwe spelvorm. Elke maand ontvangt elke klas een ‘postkaart’ van Kiko en Flo die aan het spelen zijn en die de kinderen aansporen om ook met deze manier van spel aan de slag te gaan.

Op het einde van de maand gaat de klas die hiervoor verantwoordelijk is, ‘iets’ (vb. met de hele school samen, per klas, foto’s, filmpje, PowerPoint, …) doen. Elke klas beslist zelf hoe zij dit invullen.

Binnenkort