L3 en L4: Arme tafel, rijke tafel.

Vandaag verrasten we de leerlingen (van de verschillende levensbeschouwingen) met een gedekte tafel.

Ze kregen willekeurig een papiertje met een zwart of rood bolletje. Dat bepaalde aan welke tafel ze moesten plaats nemen.  Er kwamen al snel reacties los. Sommigen vonden het niet eerlijk, anderen waren blij dat ze aan de rijk gedekte tafel mochten plaatsnemen, weer anderen hadden medelijden met die aan de ‘arme’ tafel zaten.  Iemand vroeg of er mocht gedeeld worden met de leerlingen aan de ‘arme’ tafel. We hebben dat even besproken en iedereen was het er mee eens dat het voor iedereen fijn moest zijn. Dus begon men spontaan potjes en brikken naar de andere tafel door te geven.

Dit was eigenlijk de inleiding voor een gezamelijke activiteit waarin armoede (in ons land) ter sprake komt en ook wat er vanuit de verschillende levensbeschouwingen en allerlei instanties kan aan gedaan worden.

Klik voor foto’s.

 

L3 en L4: Arme tafel, rijke tafel.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Binnenkort